Op 6 en 7 december nam Vitadent Mondzorg deel aan de Nursing Experience. Onze opvallende stand trok belangstelling en leidde tot boeiende gesprekken met zorgverleners. Vitadent Academy organiseerde daarnaast twee drukbezochte workshops over mondverzorging. Als kers op de taart wonnen we de challenge voor de meest leuke en originele winterstand. Samen met u kijken we graag terug op de hoogtepunten van dit geslaagde evenement.
Belangrijk om deel te nemen
“Mondzorg is een essentieel onderdeel van de zorg voor kwetsbare mensen. Een gezonde mond draagt bij aan de kwaliteit van leven. Daarom vond Vitadent het belangrijk deel te nemen aan de Nursing Experience”, vertelt Angela Verduyn-Lunel , Business Development Manager. Ze verwelkomde samen met haar collega’s de bezoekers van onze stand.
“Het verzorgen van de mond binnen onze doelgroep is echter niet altijd even makkelijk”, vervolgt Angela. “Sommige mensen vertonen afweergedrag of hebben bepaalde aandoeningen waar je rekening mee moet houden. Hoe ga je daar als zorgverlener mee om? Hier werd veel over gesproken bij de stand en tijdens de workshops van Vitadent Academy.”
Energieke groep mensen
Workshoptrainer Thalita Fredriksz van Vitadent Academy gaf allerlei tips en tricks voor de dagelijkse mondverzorging. “We hebben maar liefst 58 deelnemers mogen ontvangen. Beide dagen stonden we voor een energieke groep mensen. Er kwamen goede vragen op ons af, en de deelnemers deden enthousiast mee tijdens de workshops.”
Werkzaam in de thuiszorg
“Opmerkelijk was dat een aanzienlijke hoeveelheid deelnemers werkte in de thuiszorg”, vervolgt Thalita. “Dit wijst erop dat er met name in deze groep een grote behoefte is aan passende mondzorg voor zorgafhankelijke ouderen. Het is mooi dat we hen op deze manier nieuwe tools hebben aangereikt die ze direct kunnen toepassen in de praktijk.“
Een ouderwets advocaatje drinken
Naast het voorbereiden van de workshops hebben we veel aandacht besteed aan de inrichting van onze stand: een ouderwets kerstkroegje waar je kon genieten van een advocaatje met slagroom. Dit idee kwam van brandmanager Cassandra Broeksmit. “Ik wilde graag een nostalgisch gevoel oproepen”, vertelt Cassandra. “Een omgeving creëren die past bij de belevingswereld van de ouderen, een van onze grootste doelgroepen aan wie wij mondzorg verlenen. Het advocaatje zorgt voor een prettig gevoel in de mond en was vroeger een echte traktatie voor veel van onze cliënten.” Haar creativiteit werd beloond. Onze stand kreeg de meeste stemmen tijdens de challenge voor de meest leuke en originele winterstand.
Winactie kunstgebitten poetsen
Een ander opvallend element in de stand was de tafel met kunstgebitten, ingesmeerd met kleefpasta. Bezoekers werden uitgedaagd om deze schoon te maken. Degenen die binnen een bepaalde tijd de meeste gebitten wisten te reinigen, kregen als beloning een vintage polaroidcamera.
Angela kijkt tevreden terug op de Nursing Experience: “De winactie, de inrichting van de stand en de workshops nodigden uit tot mooie gesprekken met zorgverleners over hun ervaringen met mondzorg. We hopen volgend jaar weer deel te nemen aan deze beurs.”
Vul hier uw e-mailadres in en u wordt automatisch op hoogte gehouden van onze nieuwste blog post.