Wat doen wij voor u?

U als cliënt staat centraal. Daarom behandelt Vitadent Mondzorg u in uw vertrouwde omgeving. Ons behandelteam is aanwezig in de zorginstelling en zorgt ook voor een complete set aan mondzorgapparatuur. U hoeft dus niet meer naar buiten om een bezoek aan de tandarts te brengen. Hieronder leest u meer over onze werkwijze. 


  1. Intake
    We nodigen u uit voor een intake. Tijdens deze intake maken we kennis met u als persoon en onderzoeken we uw mondgezondheid. Hierbij zijn ook dossiers van voorgaande tandartsen, familie en/of wettelijk vertegenwoordiger en zorgmedewerkers belangrijk. Zij weten vaak goed wat er bij u speelt. 

2. Mondzorgplan
Na de intake stellen we samen met de zorginstelling uw mondzorgplan op. Hierin beschrijven we hoe we uw mondgezondheid gaan verbeteren. Het plan bevat ook instructies voor de zorgmedewerkers. Deze instructies gaan bijvoorbeeld over het schoonmaken van uw prothese, hoe uw mond het beste gereinigd kan worden en met welke maatregelen en middelen zij u het beste kunnen ondersteunen. 

3. Controle en behandeling
De basis vormt een viermaandelijkse controle van de tandarts. Als er vaker bezoek nodig is, of wanneer u redenen heeft om minder vaak gecontroleerd te worden, dan overleggen we dat altijd met u en/of met uw wettelijk vertegenwoordiger en met de behandelend arts van uw zorginstelling. 

4. Spoed
Als u bijvoorbeeld acute pijn heeft of als uw kies afbreekt is er sprake van spoed. Wij zijn dan 24 uur per dag bereikbaar. Zowel doordeweeks als in het weekend. 

5. Dossier
Alles wat wij zien en doen leggen we vast in uw cliëntdossier. Zowel u als uw wettelijk vertegenwoordiger heeft toegang tot dit dossier. Zo bent u altijd op de hoogte van de status van uw mondgezondheid.