4 april 2022

Rianne in ’t Hout is binnen Vitadent verantwoordelijk voor kwaliteit. In die rol houdt zij zich bezig met het continu verbeteren van ons kwaliteitsmanagementsysteem. In deze blog vertelt Rianne over hoe haar twee passies – mondzorg en kwaliteitsmanagement – bij Vitadent samenkomen.

Twee passies die samenkomen

Ik heb altijd al een passie gehad voor tandheelkunde. Mijn vader is tandprotheticus, dus de liefde voor het vak is me met de paplepel ingegoten. Een rol als preventie- en tandartsassistent was dan ook een eerste stap in mijn carrière. Na een aantal jaar voelde ik de behoefte om mijn kennis verder uit te breiden, en ben ik European Studies gaan studeren, met uiteindelijk een focus op kwaliteitsmanagement. Ik ben toen bewust even uit de mondzorg gestapt, want ik wilde verder groeien. Toch bleef de mondzorg lonken. De rol van kwaliteitsmanager binnen het gedreven team van Vitadent is me dan ook op het lijf geschreven. Wij richten ons op kwetsbare, zorgafhankelijke mensen. Het is juist voor hen heel belangrijk dat ze goede mondzorg krijgen en een gezonde en pijnvrije mond hebben. Ik vind het heel mooi om daar als kwaliteitsmanager een actieve bijdrage aan te kunnen leveren.

ISO-norm biedt mooi hulpmiddel

Bij Vitadent hebben we onze werkprocessen ingericht conform de eisen van ISO 9001 NEN-EN 15224:2017, het kwaliteitsmanagementsysteem voor Zorg en Welzijn. De ISO-norm biedt ons een mooi hulpmiddel om ons kwaliteitsmanagementsysteem in te richten: het geeft ons handvatten om onze klachtenprocedure in te richten, om onze leveranciers te beoordelen en om onze protocollen en werkinstructies vast te leggen. We doen de dingen niet omdat het moet van ISO, maar omdat we het belangrijk vinden om de continuïteit van onze kwaliteit te kunnen waarborgen.

Kwaliteit van het hoogst mogelijke niveau

Ik ben voortdurend bezig om onze kwaliteit te verbeteren. Dat kan zijn naar aanleiding van een audit of op basis van feedback van bijvoorbeeld een behandelaar. Wat voor ons het allerbelangrijkst is, is dat we zowel de cliënten als de zorginstellingen ontzorgen, met die bril op kijken we naar onze processen. Certificering is daarbij belangrijk, maar nog veel belangrijker is het dat we met z’n allen, van de tandarts aan de stoel tot de collega’s van de planning, onze kwaliteit op het hoogst mogelijke niveau brengen en houden.

Meer weten?

Een hoge kwaliteit van onze dienstverlening draagt bij aan het welzijn van de cliënt. Wij ontzorgen zowel cliënten als mantelzorgers en zorginstellingen. Meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Bel naar 085 7500 470 of stuur ons een mailtje. We leren je graag kennen.

Vul hier uw e-mailadres in en u wordt automatisch op hoogte gehouden van onze nieuwste blog post.

Belevingsdag mondzorg & dementie
Doe direct toepasbare kennis op over Mondzorg & Dementie. Meld je kosteloos aan.