WIE IS VITADENT?
Vitadent maakt mondzorg bereikbaar voor zorgafhankelijk cliënten die al dan niet tijdelijk of permanent in zorginstellingen verblijven. Dit doen we door met ambulante teams, tandartsen, assistentes, mondhygiënistes of protheticus op locatie de best mogelijke mondzorg te verlenen, met de focus op het voorkomen van problemen. Ons doel is een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de kwaliteit van leven en zo echt iets voor de mensen te kunnen betekenen.

Elke dag werken wij met een groot, gedreven en enthousiast team van medewerkers om onze missie te verwezenlijken. Het verlenen van mondzorg in de geriatrie vereist specifieke kennis, die niet iedereen in de basisopleiding mee krijgt. Daarom besteden wij veel aandacht aan zowel het in- als extern opleiden van onze medewerkers.
Vitadent groeit snel. Wij verzorgen al in meer dan 60 instellingen in Zuid-Holland de mondzorg. Daarom zijn wij altijd op zoek naar enthousiaste en gedreven professionals om ons team te komen versterken.

FUNCTIE-OMSCHRIJVING

Als mondzorgconsulent bied je ondersteuning aan tandheelkundige zorgverleners bij de voorbereiding, uitvoering en afronding van cliënten behandelingen. Je voert onderdelen van tandheelkundige behandelingen uit, met name op het gebied van mondhygiëne, specifiek gericht op de thuiszorgsituatie en onder eindverantwoording van de tandarts.

De taken en verantwoordelijkheden zijn onder meer;
• Het inplannen van de eigen agenda;
• Intakegesprek met de cliënt;
• Het geven van advies en voorlichting;
• Het opstellen van het mondzorgplan in overleg met de behandelend tandarts;
• Het beoordelen van de samenwerkingsvorm en behandelaar voor de cliënt;
• In kaart brengen van verzekeringsvergoeding;
• Assisteren bij de behandeling;
• Uitvoeren van voorbehouden handelingen;
• Administratieve werkzaamheden, zoals het bijwerken van de elektronische dossiers;

FUNCTIE-EISEN
• Opleiding op MBO 4 niveau richting verpleging;
• Ruime ervaring als verpleegkundige, bij voorkeur in de thuiszorg;
• Goede beheersing van de Nederlandse taal;
• Kennis van de geldende wet- en regelgeving, protocollen en richtlijnen;
• Kennis van kwaliteitssystemen en instrumenten;
• Affiniteit met ouderenzorg;Bereid tot het volgen van scholing;
• In bezit van rijbewijs en eigen vervoer;
• Woonachtig in de regio Rotterdam;
• Ervaring met MS Office en de ontwikkelde automatiseringsprogramma’s;

Ben je enthousiast geworden over deze zeer zelfstandige en afwisselende baan en beschik je over de vereiste achtergrond en vaardigheden, dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatie. Klik hier voor het sollicitatieformulier bekijk de persoonlijke werkervaringen van ons team.

Acquisitie op basis van de vacature meldingen wordt niet op prijs gesteld.
Goed om te weten:
Naast goede arbeidsvoorwaarden bieden wij uitgebreide scholing aan
Soort dienstverband: deeltijd/voltijd
Werktijden: binnen kantooruren