Bij het leveren van de mondzorg en tandheelkundige zorg staat de cliënt altijd centraal. Stabiliteit en rust is dan belangrijk. Daarom behandelen we cliënten in de eigen vertrouwde omgeving. Wij zorgen dat alle apparatuur voor tandheelkundige behandelingen en mondhygiëne aanwezig zijn. Uiteraard verankeren en verantwoorden wij onze werkwijze en resultaten in het cliëntdossier. Ook werken wij conform vereisten IGJ.

  1. Intake cliënt
    Elke cliënt krijgt een intake. Dit is een inventarisatie van de cliënt als persoon én specifiek de mond van deze cliënt. Dossiers van voorgaande tandartsen, gesprekken met familie, medewerkers van de zorginstelling en de behandelend arts vormen hierbij de basis.
  2. Mondzorgplan
    Na de intake stelt Vitadent Mondzorg een Mondzorgplan op. Hierin zetten wij de doelstelling voor de cliënt, het behandelplan en het mondverzorgingsplan uiteen. Dit plan omvat ook de instructie richting de zorgmedewerker. Dit plan wordt altijd eerst voor akkoord aangeboden aan de behandelend arts, de cliënt en/of wettelijk vertegenwoordiger voordat het de status ‘definitief’ kan krijgen.
  3. Controle en behandeling
    Elke vier maanden vindt een tandartscontrole plaats. Wanneer additionele behandelingen nodig zijn, overleggen wij dit met de cliënt en/of wettelijk vertegenwoordiger en de behandelend arts. Het multidisciplinaire team van Vitadent Mondzorg bestaat uit een tandarts, een (preventie-)assistent, een mondhygiënist en een specialist in gebitsprotheses.
  4. Spoed
    Spoedgevallen op het gebied van mondzorg worden beoordeeld door de specialist ouderengeneeskunde binnen de zorginstelling. Het is goed om te weten dat Vitadent Mondzorg bij spoed 24 uur per dag bereikbaar is. Niet alleen doordeweeks, maar ook in het weekend.
  5. Dossier
    Vitadent Mondzorg legt alle verrichtingen en constateringen vast in een cliëntendossier. Hierdoor is de werkwijze transparant en inzichtelijk voor alle betrokkenen. Cliënten, familie, wettelijk vertegenwoordigers, behandelend artsen en uiteraard zorgmedewerkers behouden hierdoor goed zicht op de gekozen behandelwijze.
  6. Dashboard
    Onze cijfermatige bevindingen rapporteren we periodiek in een dashboard. Dit dashboard geeft een goed beeld van het mondzorgbeleid van Vitadent Mondzorg én de zorginstelling als geheel. De cijfers in het dashboard zijn geanonimiseerd en hebben geen betrekking op individuele cliënten. Het vormt een managementinstrument. Uiteraard altijd met optimale zorg voor de cliënt als einddoel.

Kennismaken met Vitadent Mondzorg of meer weten over de mogelijkheden? Bel 085 7500 470.