Bij mondzorg staat de cliënt centraal. Daarom zorgen wij dat de behandeling plaatsvindt in een vertrouwde omgeving. De tandarts en andere leden van het Vitadent Mondzorg behandelteam komen bij de cliënt op de kamer. Wij zijn in de zorginstelling aanwezig met een complete set aan mondzorgapparatuur.

1. Intake cliënt

Bij elke cliënt verzorgen we een intake. We kijken naar de cliënt als geheel en uiteraard specifiek naar de mond van de cliënt. Dossiers van voorgaande tandartsen, familie en/of wettelijk vertegenwoordiger en zorgmedewerkers zijn hierbij erg belangrijk. Zij weten vaak goed wat er speelt bij een cliënt.

2. Mondzorgplan

Na de intake stellen wij als Vitadent Mondzorg een mondzorgplan op. Hierin beschrijven we hoe we de specifieke mondzorg voor de cliënt gaan benaderen. In het plan staat ook de instructie voor de zorgmedewerker. Bijvoorbeeld hoe een tandprothese het beste kan worden schoongemaakt of hoe de mond gereinigd kan worden en met welke middelen.

3. Controle en behandeling

Elke vier maanden komt de tandarts langs voor een periodieke controle. Als er vaker een bezoek nodig is, dan overleggen we dat vooraf altijd met de cliënt en/of de wettelijk vertegenwoordiger en de behandelend arts in de zorginstelling.

4. Spoed

Soms is er sprake van spoed. Bijvoorbeeld als een cliënt acute pijn heeft. Of wanneer er een kies afbreekt. In die spoedsituaties is Vitadent Mondzorg 24 uur per dag bereikbaar. Doordeweeks en in het weekend.

5. Dossier

Als Vitadent Mondzorg leggen we alles wat we zien en doen vast in een cliēntdossier. Wettelijk vertegenwoordigers van de cliënt kunnen wij toegang geven tot dit dossier.