29 november 2023

Als u Vitadent belt, heeft u mogelijk al eens Melissa Vos aan de lijn gehad. Zij is een van de medewerkers van het Servicebureau. Of beter gezegd, een van onze allesdoeners. Ze neemt niet alleen de telefoon op; de werkzaamheden bij het Servicebureau zijn zeer divers. Ze variëren van de telefoon opnemen en het regelen van een spoeddienst tot het bijhouden van de administratie. Melissa voelt zich helemaal thuis bij het Servicebureau. “De afwisseling is erg fijn. De dagen vliegen voorbij.”

Thuisstudie voor tandartsassistent

“Vitadent geeft me volop de kans om mezelf te ontwikkelen. Ik werk nu iets meer dan een jaar bij het Servicebureau en ik heb inmiddels een volwaardig takenpakket. Vitadent bood me bijvoorbeeld aan om de thuisstudie voor tandartsassistent te volgen, waardoor ik mijn werk nog beter kan doen. Door deze scholing kan ik de memo’s van behandelaren goed begrijpen. Wanneer zij bijvoorbeeld het cijfer 14 hebben genoteerd, weet ik dat het gaat om een kies die rechtsboven is afgebroken. Hierdoor kan ik meldingen sneller oppakken en worden cliënten eerder geholpen.

Pijnklachten gaan altijd voor

Bij ons komen alle vragen en meldingen als eerste binnen. We beantwoorden deze zelf of we sturen ze door naar collega’s op andere afdelingen, bijvoorbeeld naar Relatiebeheer, Kwaliteit of Planning. Pijnklachten gaan altijd voor, want deze moeten zo snel mogelijk worden verholpen. Ik voel me extra betrokken bij deze spoedmeldingen. Ik ben altijd blij als ik hoor dat de client goed is geholpen.

Een grote opdracht

Afgelopen zomer werkten we met zijn allen aan een grote opdracht. Vitadent heeft er een nieuwe klant met tientallen locaties bij gekregen. Deze hebben we stuk voor stuk aangemeld en verwerkt in ons systeem. Als onze behandelaren naar een van deze locaties gaan, weten ze nu precies hoe de afdelingen heten en wie ze kunnen benaderen voor vragen. Ook hebben we de cliënten die de mondzorg willen ontvangen ingeschreven en zijn de eerste intakes ingepland. Hierdoor kunnen de behandelaren beginnen met het verlenen van onze passende mondzorg.    

Geen nummertje

Wanneer we gaan samenwerken met nieuwe zorginstellingen, zorgen we ervoor dat we kunnen werken met hun aanmeldsystemen en elektronische cliëntendossiers. Deze zijn bij elke zorginstelling anders, maar we verdiepen ons hier graag in. We willen elke zorginstelling zo veel mogelijk ontzorgen. Deze menselijke, ontzorgende houding zie je ook terug in onze communicatie met de zorginstellingen. Na een bijzondere gebeurtenis, zoals een verbouwing of de aanstelling van een nieuwe directeur, proberen wij hier aandacht aan te besteden. Als medewerker van het Servicebureau ervaar ik deze betrokkenheid ook. Ik ben hier geen nummertje; ik word hier gezien en gewaardeerd.” 

Vul hier uw e-mailadres in en u wordt automatisch op hoogte gehouden van onze nieuwste blog post.