Werkwijze

Wat doen we precies voor uw cliënten? Allereerst zorgen we ervoor dat de cliënt behandelingen krijgt in de eigen, vertrouwde omgeving. Zo waarborgen we rust en stabiliteit. Verder regelen we dat alle apparatuur voor tandheelkundige behandelingen en mondhygiëne aanwezig is. Onze werkwijze en de resultaten die we samen met u behalen, verantwoorden we in het cliëntdossier. Wij werken altijd volgens de eisen van de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Hieronder beschrijven we onze werkwijze stap voor stap. 



  1. Intake cliënt
    Elke cliënt krijgt een intake. Tijdens dit gesprek hebben we aandacht voor de cliënt als persoon en zijn of haar mondgezondheid. Dossiers van voorgaande tandartsen, gesprekken met familie, medewerkers van de zorginstelling en de behandelend arts vormen hierbij de basis.
  2. Mondzorgplan
    Na de intake stelt Vitadent Mondzorg een mondzorgplan op. Hierin zetten wij de doelstelling voor de cliënt en het behandelplan uiteen. Dit plan omvat ook de instructie richting de zorgmedewerker met betrekking tot de dagelijkse mondverzorging. We zullen dit plan altijd eerst ter akkoord aanbieden aan de behandelend arts, de cliënt of wettelijk vertegenwoordiger voordat het de status ‘definitief’ kan krijgen.
  3. Controle en behandeling
    Het team van Vitadent Mondzorg bestaat uit een klinisch relatiemanager, tandarts, een tandartsassistent, een preventie-assistent, een mondhygiënist en een specialist in gebitsprotheses. Elke vier maanden vindt een tandartscontrole plaats. Wanneer extra behandelingen nodig zijn, overleggen wij dit met de cliënt of wettelijk vertegenwoordiger en de behandelend arts. 
  4. Spoed
    Spoedgevallen op het gebied van mondzorg worden beoordeeld door de specialist ouderengeneeskunde binnen de zorginstelling. Vitadent Mondzorg is bij spoed 24 uur per dag bereikbaar. Niet alleen doordeweeks, maar ook in het weekend.
  5. Dossier
    Vitadent Mondzorg hanteert een transparante werkwijze voor alle betrokkenen. We leggen daarom alle verrichtingen en constateringen vast in het cliëntdossier. Cliënten, familie, wettelijk vertegenwoordigers, behandelend artsen en zorgmedewerkers houden hierdoor zicht op de gekozen behandelwijze.
  6. Dashboard
    Onze cijfermatige bevindingen rapporteren we periodiek in een dashboard. Dit dashboard geeft een goed beeld van ons gezamenlijke mondzorgbeleid binnen uw zorginstelling. De cijfers in het dashboard zijn geanonimiseerd en hebben geen betrekking op individuele cliënten. Het vormt een managementinstrument met optimale en haalbare zorg voor de cliënt als hoofddoel. 

Kennismaken met Vitadent Mondzorg of meer weten over de mogelijkheden? Bel 085 7500 470.

dinsdag 21 mei
Belevingsdag mondzorg & dementie