29 augustus 2022

Met haar ervaring in de ouderenzorg is Marijke Dekker als Manager Behandeling & Operations een mooie bruggenbouwer bij Vitadent. Van de verpleegkunde naar de mondzorg, in deze blog vertelt Marijke wat deze stap haar brengt en hoe ze bijdraagt aan de opdracht die Vitadent heeft te vervullen.

Kriebelen

Ik heb een achtergrond in de verpleegkunde en heb eigenlijk altijd in de ouderenzorg gewerkt, sinds 2008 in een leidinggevende functies. Ik had een leuke baan, maar na achttien jaar bij dezelfde werkgever begon het wel een klein beetje te kriebelen. Toen ik tijdens een vakantie een vacature van Vitadent voorbij zag komen, voelde ik direct: hier ga ik heel gelukkig van worden! Sinds 1 maart ben ik in dienst bij Vitadent als Manager Behandeling & Operations. Ik heb nog geen seconde spijt van deze stap. Natuurlijk is het altijd even spannend, maar ik ben enorm warm ontvangen.

Twee werelden

Als manager Behandeling & Operations faciliteer ik zowel het klinisch team op de werkvloer als het algemene team dat op onze locatie in de Van Nelle Fabriek zit. Het zijn allemaal professionals, die hebben geen aansturing nodig, maar ik zorg dat die twee werelden goed op elkaar blijven aansluiten.

Andere invalshoek

Bij Vitadent werk ik nog steeds met de doelgroep die ik al zo goed kende, maar vanuit een andere invalshoek. Veel mensen binnen ons team hebben een tandheelkundige achtergrond, terwijl ik juist heel goed door de bril van een ouderenzorginstelling kan kijken. Zo vullen we elkaar heel mooi aan. Ik geloof in waar Vitadent voor staat en ik weet uit de praktijk dat er een wereld te winnen is als het aankomt op de mondzorg in de ouderenzorg. Als je leert voor verpleegkundige, wordt de mondzorg maar heel even aangeraakt. En dat terwijl het zoveel invloed heeft op de algehele gezondheid.

Maatschappelijke opdracht

Wat ik ook heel leuk vind, is de combinatie van een maatschappelijke opdracht en slimme, moderne technologie. Vitadent is een echt mensenbedrijf, maar omdat we dat combineren met de kracht van data, kunnen we onze dienstverlening voortdurend verbeteren. Data geeft heel veel inzicht, zoals mijn collega Jessica al eerder schreef in haar blog. We zijn ook een relatief jong bedrijf, we bestaan ‘pas’ zeven jaar. Ik verheug me erop om te zien waar we staan als we zeven jaar verder zijn en welke rol ik daarin kan spelen.

Meer weten?

Met het optimaliseren van de mondgezondheid dragen wij bij aan het welzijn van de cliënt. Wij ontzorgen zowel cliënten als mantelzorgers, zorginstellingen en verzekeraars. Meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Bel naar 085 7500 470 of stuur ons een mailtje. We leren je graag kennen.

Vul hier uw e-mailadres in en u wordt automatisch op hoogte gehouden van onze nieuwste blog post.