24 maart 2022

Vitadent biedt passende mondzorg aan kwetsbare mensen in een zorginstelling en draagt op die manier bij aan een betere kwaliteit van leven. Cassandra Broeksmit is brandmanager bij Vitadent. In deze blog vertelt ze wat Vitadent zo anders maakt.

Hulp bieden vóór het te laat is

Vitadent is in 2015 opgericht door Rudolf en Wim. Wim behandelt als geriatrisch tandarts al sinds 2000 verpleeghuiscliënten. Hij merkte dat mondzorg vaak te laat kwam. Pas op het moment dat iemand echt last had, werd de cliënt naar de tandartspraktijk gebracht. Als zorgverlener in het algemeen en tandarts in het bijzonder, wil je mensen helpen vóór het te laat is. Toen ook bij Rudolf de ervaringen binnen de verpleeghuiszorg en mondzorg bijeenkwamen, was het tijd om Vitadent op te richten.

Groei

Ik ben al sinds het prille begin werkzaam bij Vitadent, toen we nog maar met een team van vier mensen waren. We groeiden gestaag en inmiddels behandelen wij met een multidisciplinair team van specialisten en ondersteunende medewerkers heel veel cliënten in hun eigen vertrouwde omgeving. Het aantal kwetsbare mensen dat niet meer volledig voor zichzelf kan zorgen neemt toe. Als team zijn we heel bewust bezig de ouderenzorg beter en aantrekkelijker te maken, door bij te dragen aan het welzijn en een betere kwaliteit van leven van zorgafhankelijke mensen.

Authentiek en anders

Echtheid, anders zijn, het verschil maken: dat is waar het om draait bij ons. Dat zie je aan onze interne branding, maar ook aan de externe branding. We gebruiken zo veel mogelijk foto’s van ‘echte’ mensen. Letterlijk. Op de foto’s zie je bijvoorbeeld de ouders van Rudolf, de ouders van Wim en mijn eigen omaatje. Ook het feit dat de hoofdkleur van onze website zwart is, is een bewuste keuze. We willen de beelden laten spreken en voorkomen dat de aandacht wordt afgeleid door een flitsend logo met knallende kleuren. Daarnaast willen we graag mensen enthousiasmeren, verwonderen en verbinden. Hier maken we jaarlijks een plan voor. Ons doel is niet alleen om onze medewerkers het gevoel te geven dat ze gewaardeerd worden, maar ook om zorginstellingen kennis met ons te laten maken zodat we meer kwetsbare mensen kunnen voorzien van passende mondzorg.

Op zoek naar zorgtalent

Onze website – net als onze locatie in de Van Nelle Fabriek – laat direct zien dat we anders zijn. Met onze aparte, warme stijl willen wij niet alleen onze doelgroep aanspreken, maar ook jong talent. Jonge, kundige, liefdevolle, rustige, betrokken medewerkers die het belangrijk vinden dat zorgafhankelijke mensen weer zonder problemen kunnen eten, dat ze kunnen lachen en in de best mogelijke gezondheid kunnen genieten van hun oude dag. Eigenlijk is werken bij ons gewoon ontzettend gaaf en dankbaar. Niks vastgeroest aan het werk tussen vier witte muren, maar werken met mensen met een verhaal, die blij zijn om je te zien, die jouw aandacht hard nodig hebben. Bij ons werken dan ook echte ‘mensen-mensen’, met hart voor een ander.

Waarden

Wij geloven dat iedereen recht heeft op goede mondzorg en dat dit voor iedereen bereikbaar moet zijn, ook voor kwetsbare mensen. Juist voor hen is een goede mondverzorging zo belangrijk voor hun welzijn en kwaliteit van leven. Dat is toch prachtig, als je voor anderen mag zorgen, mag proberen ze te helpen hun leven comfortabeler maken? We zien mensen opknappen en genieten van de aandacht. Medewerkers van zorginstellingen worden zich steeds bewuster van het belang van goede mondzorg en de impact op hun cliënten. En dat is precies waar we het voor doen.

Meer weten?

Met het optimaliseren van de mondgezondheid dragen wij bij aan het welzijn van de cliënt. Wij ontzorgen zowel cliënten als mantelzorgers, zorginstellingen en verzekeraars. Meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Bel naar 085 7500 470 of stuur ons een mailtje. We leren je graag kennen.

Vul hier uw e-mailadres in en u wordt automatisch op hoogte gehouden van onze nieuwste blog post.

Belevingsdag mondzorg & dementie
Doe direct toepasbare kennis op over Mondzorg & Dementie. Meld je kosteloos aan.